Sağlık Hayat

Bahar Yorgunluğuna Dikkat Edelim!

erkek-411
Merhaba,

İçinde bulunduğumuz bahar ayları tabiatın uyanmasının bir belirtisidir. Baharın gelmesiyle birlikte çevremizde yaşanan bu değişim bizleri sevindirirken maalesef pek çoğumuzda da “Bahar Yorgunluğu” olarak adlandırdığımız bir takım olumsuz etkileri de beraberinde getirebilmektedir.  

Bahar yorgunluğu yaşayan kişilerde genelde halsizlik, yorgunluk, kaygı, asabiyet, dikkatsizlik ve uyku düzensizlikleri gibi belirtiler gözlemlenebilir. Bu belirtiler hepimizde farklı düzeylerde ortaya çıkar ve belli bir süre sonra vücudumuzun mevsimsel değişime adapte olması sonucunda kendiliğinden kaybolur.
 

Peki, nedir bu bahar yorgunluğu?

Bahar yorgunluğunun belirtileri, nedenleri ve çözüm önerilerini özetlersek;

Bahar yorgunluğu, kış aylarında yavaşlamış olan metabolizmamızın baharın gelmesiyle birlikte bu değişime hemen ayak uyduramamasından kaynaklanmaktadır. Isınan havalar duygusal iniş çıkışlara, uykusuzluğa, iştahsızlığa, eklem ağrılarına ve yorgunluğa neden olabilmektedir. Ayrıca düzensiz besleniyorsak, yeterli vitamin alamıyorsak, uyku düzensizliğimiz ve kansızlık gibi sıkıntılarımız varsa bu durumlar bahar yorgunluğunun süresini daha da uzatmaktadır. 

Bazı kişiler kendilerini güneşli günlerde daha enerjik, pozitif ve canlı hisseder. Hatta bu kişilerin enerjileri fazla olduğu için iş yerinde konsantre olamaz, işe dikkatlerini veremez ve enerjilerini de dengeleyemezler. Büyük şehirlerde yaşayanlar, stresli ortamlarda çalışanlar, yoğun bir iş temposu olanlar bu durumdan  daha fazla etkilenir. 

Nasıl başa çıkılır?

Bahar yorgunluğunu gidermek için besin ve vitamin destek ürünlerinin alımı büyük önem taşır.   Taze sebze ve meyve tüketimine özen gösterilmelidir. Sadece bahar aylarında değil, kış aylarında da eksik olan vitaminlerin düzenli olarak alınması, bahar yorgunluğunu fazla hissetmeden o dönemin geçirilmesine yardımcı olur. 

Yorgunlukla baş edebilmek için öncelikle enerjinin doğru kullanılmasının öğrenilmesi gerekir. İş yerinde çalışma ve dinlenme zamanları ayarlanmalıdır. Kısa ve sık dinlenme aralıkları yorgunluğun ortaya çıkmasını önler. Çalışırken vücut mekanikleri doğru kullanılırsa kas ağrıları engellenir. Çalışma ortamının iyi havalandığından da emin olunmalıdır. Çok sıcak veya çok soğuk ortamlar vücutta ekstra bir stres yaratır. 
Özetle dengeli ve sağlıklı beslenilmeli, aktif olunmalı ve düzenli olarak spor yapılmalıdır. Vücut susuz bırakılmamalı ve uyku düzenine dikkat edilmelidir. Uyuma ve uyanma saatleri düzensiz kişilerde bahar yorgunluğu daha belirgin olur.

Başlangıçta zor gelse de birkaç sabah erken uyanarak, uyku düzene sokulmaya çalışılmalıdır. Hafta sonu için planlar yapılarak motivasyon yükseltilebilir. Öğlen arası ya da zaman buldukça ofis ortamından çıkarak, temiz hava alınmaya da özen gösterilmelidir.
 
Bahar yorgunluğu bazen başka hastalıklarla da karıştırılabilir.  Bahar aylarında görülen alerjik rahatsızlıklar, mide hastalıkları, tansiyon- kalp ve şeker hastalıkları da bahar yorgunluğuyla benzer belirtiler gösterebilir. Bu nedenle belirtilen şikâyetlerin, birkaç haftadan uzun sürmesi halinde bir uzmandan yardım alınması gerekir. 


Sağlıklı günler dileriz.